1pxMenu
1pxPolecamy ;)
Twisted Fables - 6 Figurek
Twisted Fables - 6 Figurek
49,77 zł
szt.
Tiletum (edycja polska)
Tiletum (edycja polska)
163,08 zł
szt.
Puzzlove CzuCzu Miasto Kraków 500 el.
Puzzlove CzuCzu Miasto Kraków 500 el.
46,50 zł
szt.
Skytopia
Skytopia
92,99 zł
szt.
Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa
Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa
130,05 zł
szt.
Odmęty grozy
Odmęty grozy
245,75 zł
To jest napad! Komiksy paragrafowe.
To jest napad! Komiksy paragrafowe.
26,10 zł
szt.
Puzzlove CzuCzu Koty 500el.
Puzzlove CzuCzu Koty 500el.
46,50 zł
szt.
HINT (edycja polska) REBEL
HINT (edycja polska) REBEL
57,20 zł
szt.
Puzzlove CzuCzu Ptaki 500el.
Puzzlove CzuCzu Ptaki 500el.
40,08 zł
szt.
Kingdomino Prehistoria
Kingdomino Prehistoria
118,06 zł
Puzzlove CzuCzu Ptaki 100el.
Puzzlove CzuCzu Ptaki 100el.
40,09 zł
szt.
Star Wars: Pałac Jabby
Star Wars: Pałac Jabby
44,85 zł 27,40 zł
szt.
Gwiezdny Wyścig
Gwiezdny Wyścig
32,50 zł
szt.
Eldritch Horror: Przedwieczna Groza
Eldritch Horror: Przedwieczna Groza
264,99 zł
szt.
Clemmy. Wiaderko - pies i szczeniaczek
Clemmy. Wiaderko - pies i szczeniaczek
51,08 zł
Narabi
Narabi
22,00 zł
szt.
1pxOpcje przeglądania
Wydawnictwo
Cena
  • od
    do
1pxWydawnictwo
1pxPromocje
Reavers of Midgard
Reavers of Midgard
172,50 zł 125,00 zł
szt.
Puzzle 1000 La Casa de Papel - Dom z papieru - Maska
Puzzle 1000 La Casa de Papel - Dom z papieru - Maska
24,50 zł 19,99 zł
szt.
Puzzle 500 La Casa De Papel - Maska
Puzzle 500 La Casa De Papel - Maska
21,99 zł 16,99 zł
szt.
Star Wars: Pałac Jabby
Star Wars: Pałac Jabby
44,85 zł 27,40 zł
szt.
Pakiet Pory Roku: Podstawka plus dwa dodatki
Pakiet Pory Roku: Podstawka plus dwa dodatki
249,99 zł 221,75 zł
szt.
Tajniacy: Duet
Tajniacy: Duet
66,76 zł 47,10 zł
Stranger Things: Attack of the Mind Flayer
Stranger Things: Attack of the Mind Flayer
74,38 zł 53,15 zł
szt.
Terakotowa Armia
Terakotowa Armia
162,75 zł 108,70 zł
szt.
Super Mega Fajna Gra
Super Mega Fajna Gra
63,97 zł 42,85 zł
szt.
Zakręcone Węże
Zakręcone Węże
53,50 zł 27,50 zł
szt.
X-Men: Bunt mutantów
X-Men: Bunt mutantów
145,66 zł 49,80 zł
szt.
Żółwik Plusk
Żółwik Plusk
63,99 zł 47,85 zł
szt.
Miasto w chmurach
Miasto w chmurach
99,99 zł 55,00 zł
szt.
Spektrum
Spektrum
111,34 zł 62,65 zł
7 Słów
7 Słów
30,00 zł 25,00 zł
szt.
Bułka, Kotek, Pizza
Bułka, Kotek, Pizza
37,42 zł 32,40 zł
szt.
Mundial - Gra planszowa
Mundial - Gra planszowa
23,00 zł 19,00 zł
szt.
Atiwa (edycja polska)
Atiwa (edycja polska)
188,90 zł 103,30 zł
szt.
Paryż: Miasto świateł
Paryż: Miasto świateł
67,50 zł 45,20 zł
szt.
Sekret wilczej gromady
Sekret wilczej gromady
45,55 zł 25,00 zł
szt.

Literatura naukowa i popularnonaukowa

Bezpieczeństwo młodzieży: poradnik prawny

Bezpieczeństwo młodzieży: poradnik prawny
Bezpieczeństwo młodzieży: poradnik prawny

O prawie  w stosunku do młodzieży pisze sędzia Anna Maria Wesołowska, znana m.in. z programu TVN "Sędzia Anna Maria Wesołowska". Książka składa się z krótkich i przystępnie napisanych felietonów. Każdy z nich zawiera konkretne i zwięzłe omówienie wybranej sprawy sądowej, dotyczącej konfliktu młodego człowieka z prawem, w której orzekała autorka. Książka zainteresuje uczniów, nauczycieli i rodziców.

Książka przybliża młodzieży, rodzicom i nauczycielom problematykę przestępstw najczęściej popełnianych przez młodocianych. Autorka wybrała czyny, które najbardziej bulwersują i wzmagają poczucie zagrożenia. W 100 felietonach przedstawia sytuacje, w których nastolatki popełniają przestępstwa lub czyny niedozwolone, często nie zdając sobie z tego sprawy. Autorka ukazuje ich przyczyny i konsekwencje, aby sprowokować do dyskusji i działania. Bowiem to od rodziców, opiekunów, sąsiadów, szkoły i społeczeństwa zależy, czy młodych na ławie oskarżonych będzie przybywać, czy ubywać. Książka pomoże uświadomić młodzieży, że wiele problemów można rozwiązać bez wchodzenia w konflikt z prawem.

Dostępność: brak towaru

Cena: 20,50 zł

Cyfrowi ludzie

Cyfrowi ludzie
Cyfrowi ludzie

Cyfryzacja wszystkiego jest wszechobecna. Jako "cyfrowi ludzie" żyjemy w czasach czwartej rewolucji. Pierwszą było powstanie człowieka, drugą rozwój cywilizacyjny, a trzecią globalizacja handlu. Czwarta rewolucja to cyfryzacja. Technologie cyfrowe całkowicie zmieniły jak się komunikujemy, pracujemy, kupujemy i sprzedajemy oraz spędzamy czas wolny. Największe zmiany dokonały się i nadal dokonują w gospodarce. Cyfryzacja zmusza firmy do tworzenia i błyskawicznego wdrażania innowacyjnych modeli biznesowych. Internet całkowicie zmienił relacje firm z klientami. Sztuczna inteligencja, na dobre i złe, na trwałe wdarła się do świata biznesu. A to dopiero początek czwartej rewolucji, "naszej rewolucji cyfrowych ludzi". Tak twierdzi autor książki, Chris Skinner, założyciel europejskiej sieci profesjonalistów w dziedzinie finansów o nazwie the Financial Services Club, komentator gospodarczy BBC News, Sky News oraz Bloomberga, autor głośnych książek o wpływie cyfryzacji na sektor bankowy i finansowy, mówca publiczny i konsultant porównywany pod względem wpływu na decyzje firm z takimi sławami jak Gary Hamel czy Michael Porter. W swojej najnowszej książce Skinner dużo miejsca poświęca m.in. eksplozji firm typu FinTech. Ponieważ Skinner wiele czasu spędza w Azji, w książce znajduje się kapitalne studium przypadku chińskiej firmy FinTech o nazwie Ant Financial należącej do Grupy Alibaba. Ta powstała w 2014 r. firma jest obecnie wyceniana na 150 mld dolarów! Czwarta rewolucja umożliwia błyskawiczne tworzenie bogactwa, ale równie szybko potrafi zniszczyć tradycyjne firmy. Skutki tych procesów są dla nas wszystkich coraz bardziej i coraz szybciej odczuwalne. "Cyfrowi ludzie" nie mają gdzie się schować przed skutkami cyfrowej rewolucji. Jedyne co mogą zrobić, to się dostosować. Książka opisuje, jak mogą to zrobić.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 31,50 zł
szt.

E-marketing. Strategia, planowanie, praktyka

E-marketing. Strategia, planowanie, praktyka
E-marketing. Strategia, planowanie, praktyka

Prowadzisz sklep internetowy? Zastanawiasz się, jak przyciągnąć do siebie większą grupę kupujących i zwiększyć swoje zyski? A może dopiero rozkręcasz swoją działalność i chciałbyś ułożyć skuteczną strategię sprzedażową? Jeżeli odpowiedź jest twierdząca, to koniecznie musisz sięgnąć po książkę "E-marketing. Planowanie. Narzędzia. Praktyka"!

Książka napisana pod redakcją prof. Grzegorza Mazurka jest skierowana zarówno do studentów i osób początkujących, jak i ekspertów oraz menedżerów. Dzięki licznym przykładom i ćwiczeniom w łatwy sposób przybliża tematykę e-marketingu. Obszerny zakres tematyczny książki pozwala poznać od podszewki takie zagadnienia, jak strategie i planowanie e-marketingu, projektowanie interfejsów, pozycjonowanie stron internetowych, social media marketing, content marketing, personal branding czy wideo marketing na YouTubie. Zrozumienie i poszerzenie tych kwestii jest kluczowe podczas budowania dobrej strategii marketingowej.

Książka "E-marketing. Planowanie. Narzędzia. Praktyka" jest pracą zbiorową wielu autorów, którzy są nie tylko cenionymi ekspertami w branży e-marketingu, ale również wykładowcami uczelni biznesowych. Połączenie tych doświadczeń pozwoliło na napisanie niezwykle wartościowej dla czytelnika książki.

Dostępność: brak towaru

Cena: 35,50 zł

Faszyzm. Ostrzeżenie

Faszyzm. Ostrzeżenie
Faszyzm. Ostrzeżenie

Skąd bierze się faszyzm? Jak przejawia się we współczesnym świecie? Czy jego potęga zakończyła się w XX wieku, czy jednak jest szansa na jego ponowną dominację? "Faszyzm. Ostrzeżenie" to fascynujące studium tej zabójczej ideologii autorstwa Madeleine Albright - pierwszej sekretarz stanu w amerykańskim rządzie, uznanej dyplomatki i polityczki.

Autorka z właściwą sobie przenikliwością analizuje nie tylko naturę faszyzmu oraz to, dlaczego mógł powstać i zdominować tyle ludzkich umysłów, ale i otwarcie przestrzega, co rzeczowo i dokładnie uzasadnia, dlaczego nie tylko kładzie on cień na przeszłość, ale stanowi również realne zagrożenie dla teraźniejszości i przyszłości. Madeleine Albright na podstawie swojego dzieciństwa (spędzonego w Czechosłowacji), historycznego wykształcenia i długoletniej, politycznej i dyplomatycznej kariery wskazuje współczesne, bardzo konkretne zagrożenia, jakie niesie za sobą faszyzm, gdzie i w jaki sposób może on osiągnąć największe wpływy i jaki będzie mieć to wpływ nie tylko na obywateli danego kraju czy krajów, ale na całą, światową sytuację geopolityczną.

"Faszyzm. Ostrzeżenie" to lektura fascynująca i zajmująca, ale też wstrząsająca swoją aktualnością, rozkładająca na czynniki pierwsze wiecznie żywą ideologię, której twarz jest znacznie bardziej przerażająca niż twarz Hitlera czy Mussoliniego.

Dostępność: brak towaru

Cena: 31,50 zł

Finansowanie dla startupów

Finansowanie dla startupów
Finansowanie dla startupów

Książka jest poradnikiem przeznaczonym dla osób zakładających startupy i negocjujących warunki umów z inwestorami. Autor jest przedsiębiorcą, który na własnej skórze przekonał się, jak trudne mogą być negocjacje z inwestorem i jakie pułapki oraz wyzwania czekają ambitnego założyciela startupu w zderzeniu z profesjonalnym inwestorem. Negocjacje są jak gra w szachy, w której trzeba przewidywać nie tylko swoje ruchy, ale przede wszystkim ruchy inwestora, który z reguły ma ogromną przewagę doświadczenia. A ponieważ umowę inwestycyjną negocjuje się tylko raz, warto i trzeba dobrze się przygotować do negocjacji.

Książka składa się z trzech części i omawia: przebieg negocjacji, kluczowe elementy umowy z inwestorem oraz wdrażanie umowy inwestycyjnej. Każdy z tych etapów ma krytyczne znaczenie dla sukcesu startupu i każdy z nich stawia przed założycielem startupu inne wyzwania. Wielką zaletą poradnika są przytaczane przez autora praktyczne zasady i przykłady konkretnych rozwiązań oraz zapisów w umowie inwestycyjnej, chroniących interesy założyciela startupu. Jednocześnie autor z naciskiem podkreśla, że negocjacje z inwestorem nie są grą o sumie zerowej: umowa inwestycyjna musi uwzględniać i chronić interesy obu stron.

Dobrze wynegocjowana umowa inwestycyjna nie gwarantuje biznesowego sukcesu. Natomiast źle wynegocjowana umowa inwestycyjna gwarantuje problemy w rozwoju startupu i zmniejsza szanse na sukces. Poradnik stanowi praktyczną mapę drogową dla startupów zwiększającą szanse na sukces.

Dostępność: brak towaru

Cena: 20,50 zł

Firmy szybkiego wzrostu

Firmy szybkiego wzrostu
Firmy szybkiego wzrostu

 Czy twoja firma rozwija się zgodnie z oczekiwaniami? Być może masz wrażenie. że kolejne szanse pozostają niewykorzystane? Czy potrafiłbyś potroić przychody w ciągu najbliższych trzech lat? Od czego zacząć? Co robić? Jak stać się firmą szybkiego wzrostu?

Nie potrzebujesz czarodziejskiej różdżki ani szczęśliwego zrządzenia losu. Książka zawiera receptę na sukces - na dwukrotnie, trzykrotnie, a nawet dziesięciokrotnie szybszy wzrost. Tę samą receptę, z której skorzystały światowej sławy firmy szybkiego wzrostu (Salesforce.com, Twilio, HubSpot, Marketo, Zuora i inne), notując szybki wzrost i miliardowe przychody w rekordowo krótkim czasie. Z tej książki dowiesz się: dlaczego liczba leadów i sprzedaż nie rosną oraz jak temu zaradzić, jak określić własną Niszę, jakie są uznane w świecie praktyki generowanie leadów (Ziarna, Sieci, Strzały), jak zmienić szefa marketingu w menedżera wysokiego wzrostu, jak zbudować skalowalny zespół sprzedażowy, dlaczego twoi podwładni nie pracują tak ciężko, jak ty i co na to poradzić.

Książka pomoże ci przebić mur stagnacji i uniknąć wahań zmiennych przychodów. Bez względu na to, czy twoja firma warta jest 100 milionów czy miliard dolarów, zasady w 80% pozostają niezmienione. Zarabiaj więcej w bardziej przewidywalny sposób.

Dostępność: brak towaru

Cena: 31,50 zł

Globalizacja, kryzys i co dalej?

Globalizacja, kryzys i co dalej?
Globalizacja, kryzys i co dalej?

Czy światowy kryzys musiał się zdarzyć Jaką rolę odegrał w nim neoliberalizm, a jaką interwencjonizm państwowy Czy kryzys ma charakter systemowy Czy realizowana polityka gospodarcza była właściwa Jak zmieni się układ sił w świecie Czy trzeba zmienić dotychczasowe modele wzrostu Kiedy i dlaczego zdarzy się nowy kryzys Czy strefa euro przetrwa Jak szybko będzie się rozwijać polska gospodarka Odpowiedzi na te pytania udzieli grupa kilkunastu czołowych polskich ekonomistów. Redaktorem naukowym książki jest prof. Grzegorz W. Kołodko. Kołodko - Kowalik - Żyżyński - Rosati - Flejterski - Piątkowski - Tomkiewicz - Kalicki - Krześniak - Czekaj - Małecki - Michalski - Para - Orłowski - Szymański - Osiatyński - Łaski - Podkaminer Historia nie tylko się nie skończyła, lecz jej bieg jakby znowu się zaognił. Trudno oprzeć się wrażeniu, że w ferworze nieustannych sporów ideologicznych, politycznych i ekonomicznych tak naprawdę toczy się wielka światowa wojna pomiędzy ideami, poglądami, a przede wszystkim interesami. Jaki będzie ostateczny efekt tego starcia, nie wiadomo. Nie dojdzie ani do tak skrajnej polaryzacji politycznej i ustrojowej, jak stało się to wskutek poprzedniego Wielkiego Kryzysu, ten obecny bowiem nie przyniesie ludzkości takich paskudztw jak faszyzm, ani takich dobrodziejstw jak keynesizm, choć bez wątpienia pojawi się nowy paradygmat i nowe teorie oraz inna niż ostatnio dominująca aksjologia. Co zaś trwające starcie przyniesie, zależy przynajmniej po części od tego, jak rozprawi się ze współczesnym kryzysem i sama z sobą ekonomia. Sama z sobą, bo nie pozbawiony podstaw jest pogląd, że ta dyscyplina wiedzy też znajduje się w zapaści, podobnie jak gospodarka, którą usiłuje objaśnić i zmienić. Grzegorz W. Kołodko (fragment I rozdziału)

 

 

Dostępność: brak towaru

Cena: 10,50 zł

Jak radzić sobie z ludźmi, których nie da się znieść

Jak radzić sobie z ludźmi, których nie da się znieść
Jak radzić sobie z ludźmi, których nie da się znieść

 Ta książka pokaże ci, jak wydobyć to, co najlepsze, z najgorszych ludzkich wcieleń.

Ludzie, których nie możesz znieść, to te trudne osoby, które albo nie robią tego, czego od nich oczekujesz, albo robią to, czego nie chcesz - i zupełnie nie wiesz, co masz z tym począć. Cóż, od tej chwili nie musisz już być ofiarą!

Chociaż nie jesteś w stanie zmienić trudnych ludzi, możesz komunikować się z nimi w taki sposób, że sami się zmienią. Cała sztuka polega na tym, aby wiedzieć, jak do nich dotrzeć, kiedy się źle zachowują. Kirschner i Brinkman pomogą ci wycisnąć pozytywne rezultaty z nawet najbardziej skomplikowanych interakcji, których prawdopodobnie doświadczasz.

Ich książka Jak radzić sobie z ludźmi, których nie da się znieść pomoże ci radzić sobie ze złymi zachowaniami w pozytywny, profesjonalny sposób. Dzięki niej nauczysz się wykonywać zadania i dobrze współżyć nawet z osobami, które mają zadziwiającą zdolność sabotowania, psucia i zakłócania twoich planów, potrzeb i pragnień. Dowiesz się, jak:

    używać wyrafinowanych technik słuchania, które otworzą ci drzwi do ludzkich umysłów, serc i najgłębszych potrzeb;
    stosować umiejętności przejmowania kontroli, które zmieniają konflikt we współpracę poprzez redukowanie różnic pomiędzy ludźmi;
    przekształcać destrukcyjne zachowania Czołgów, Snajperów, Wszystkowiedzących, Malkontentów, Męczenników, Wścibskich i innych trudnych rodzajów ludzkich.

Czy masz do czynienia ze współpracownikiem, który próbuje zebrać poklask za twoją pracę, czy członkiem dalszej rodziny, który nie respektuje żadnych osobistych granic, książka Jak radzić sobie z ludźmi, których nie da się znieść zapewni ci narzędzia i konkretne strategie postępowania w obliczu tych sytuacji. Dowiesz się dokładnie, co możesz zrobić, aby przestali jęczeć, atakować cię, wybuchać czy łamać obietnice.

Ta książka pomoże ci stawić czoło nawet najgorszym typom osobowościowym!

Dostępność: brak towaru

Cena: 24,50 zł

Najlepsze praktyki skutecznego menedżera

Najlepsze praktyki skutecznego menedżera
Najlepsze praktyki skutecznego menedżera

Autorami książki są wykładowcy Akademii Leona Koźmińskiego, prowadzący dla menedżerów Akademię Kompetencji Menedżera, której celem jest zapoznanie praktyków biznesu z najnowszymi trendami i technikami zarządzania.

W ramach Akademii menedżerowie dowiadują się m.in. jak rozwijać swój osobisty potencjał menedżerski, budować własny wizerunek i autorytet, zarządzać zespołami, konfliktami i zmianą, negocjować i komunikować się.

Każde z tych zagadnień i wyzwań jest omówione w książce przez wykładowcę-specjalistę w danej dziedzinie, przy czym w odniesieniu do każdego tematu autorzy przedstawiają: opis problemu, studium przypadku, implikacje praktyczne i dobre praktyki, zadania wdrożeniowe dla czytelnika oraz użyteczne źródła informacji.

W efekcie czytelnik otrzymuje solidną dawkę odświeżającej „stare nawyki” wiedzy oraz praktyczne narzędzia przygotowane z wykorzystaniem osiągnięć współczesnej nauki o zarządzaniu.

 

Dostępność: brak towaru

Cena: 29,50 zł

Nowe technologie a sektor finansowy

Nowe technologie a sektor finansowy
Nowe technologie a sektor finansowy

Firmy FinTech działające na rynku finansowym stanowią nową, szczególną kategorię parabanków. Ich cechą szczególną jest wykorzystanie nowoczesnych technologii komputerowych oraz sieciowych do projektowania usług i dodawania nowych ogniw w łańcuchu wartości. Bez internetu i cyfryzacji, a także nowych doświadczeń, nawyków i zaufania konsumentów świadczenie tych usług nie byłoby możliwe.

Dzięki technologii ICT i zaawansowanemu oprogramowaniu komputerowemu, firmy FinTech oferują nowe usługi (np. bankowe, ubezpieczeniowe, inwestycyjne czy płatnicze), których nie świadczą tradycyjni, licencjonowani usługodawcy. Poszerzają się ramy "obchodzenia" prawa bankowego, przy czym coraz trudniejsze staje się wykazanie, że dzieje się to na granicy prawa lub wbrew prawu. Poszerzają się zatem możliwości arbitrażu prawnego i konkurencji regulacyjnej.

Na firmy FinTech można spojrzeć również w kontekście przenikania się sektora finansowego i niefinansowego oraz fenomenu innowacji finansowych "obchodzących" regulacje.

Pionierska na polskim rynku książka prof. Włodzimierza Szpringera, wykładowcy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, odpowiada m.in. na pytania:

- Czy udzielanie i zaciąganie kredytów może odbywać się bez udziału banków?

- Jak nowe i stare formy pieniądza mogą konkurować, aby lepiej służyć różnym potrzebom społeczeństwa?

- Jak różnorakie projekty mogą polegać na "finansowaniu społecznościowym" (crowdfunding), bez konieczności korzystania z usług banków?

- Jak w erze cyfrowej można współdziałać z nowymi firmami, które funkcjonują bez udziału człowieka, w oparciu o oprogramowanie?

- Jakie modele biznesowe wyłonią się dzięki nowym platformom technologicznym?

- Jakie są nowe rodzaje ryzyka, które mogą zdestabilizować system finansowy?

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 25,50 zł
szt.

Pandenomia. Czy koronawirus zakończył erę neoliberalizmu?

Pandenomia. Czy koronawirus zakończył erę neoliberalizmu?
Pandenomia. Czy koronawirus zakończył erę neoliberalizmu?

Pandemia COVID-19 ustawiła nas w punkcie zwrotnym historii. Kryzys zdrowotny i postępujące za nim załamanie gospodarcze boleśnie ujawniły wady starego porządku. Decydenci uciekali się do koncepcji zwanej pandenomią, czyli do użycia nadzwyczajnych środków mających na celu kontrolowanie i ochronę głównych procesów gospodarczych dotkniętych pandemią lub wywołaną przez nią niepewnością, przy zapewnieniu możliwie jak największej ochrony życia ludzkiego.

Piotr Arak analizuje zmiany, jakie zaszły w polityce gospodarczej wielu krajów. W książce podejmuje próbę oceny tego, czy neoliberalizm jako dominujący trend intelektualny znajdzie się po pandemii w odwrocie.

Wyniki podjętej analizy kwestionują główne elementy neoliberalnego konsensusu, zwracając uwagę na obszary, w których pandenomia zaburza status quo ante, i zaprzeczając jego wiodącemu paradygmatowi polegającemu na oferowaniu uniwersalnych rozwiązań dla szerokiego zakresu lokalnych problemów. Autor zastanawia się, w jakim stopniu neoliberalny konsensus był współodpowiedzialny za przekształcenia kryzysu zdrowotnego w globalny kryzys gospodarczy. Opisuje gwałtowne przemodelowanie dominujących idei dotyczących gospodarki, państwa i społeczeństwa, które nastąpiło od początku pandemii.

Wprawdzie kwestie poruszane w książce ewoluują, a nadchodzące miesiące mogą przynieść nowe, ważne fakty, to jednak kroki, które już zostały podjęte w sferze polityki monetarnej, fiskalnej, międzynarodowej dostarczają wystarczających dowodów, by sformułować główną tezę książki: nie ma co wypatrywać rozwiązań obecnych problemów w przeszłości. Trzeba próbować szukać nowych rozwiązań, odrzucając neoliberalne dogmaty.

Dostępność: brak towaru

Cena: 27,50 zł

Pomiędzy wolnością a wygodą

Pomiędzy wolnością a wygodą
Pomiędzy wolnością a wygodą

Od ponad 30 lat otwarte oprogramowanie – udostępniane wraz z kodem źródłowym na licencjach, które umożliwiają jego dowolną modyfikację – rozwija się bardzo dynamicznie. Obecnie jest ono masowo wykorzystywane zarówno w firmach informatycznych, jak i w transformującej się gospodarce. W niektórych segmentach rynku, takich jak serwery WWW, dominuje nad oprogramowaniem zamkniętym. Jednak procesy i motywy upowszechnienia się modelu otwartego oprogramowania i spadku znaczenia oprogramowania własnościowego pozostają słabo zbadane. Z tego względu monografia Pomiędzy wolnością a wygodą autorstwa dr. Mikołaja Rogińskiego zasługuje na szczególną uwagę.

W książce przeanalizowano temat wykorzystywania i dyfuzji w przedsiębiorstwach informatycznych otwartego oprogramowania oraz szczegółowo opisano jego historię. Autor przeprowadził badanie jakościowe w niewielkich firmach zajmujących się tworzeniem oprogramowania. Jest to ciekawa perspektywa, ponieważ stosunkowo rzadko wykorzystywana w opisie zagadnień z dziedziny informatyki.

Celem badania była odpowiedź na pytania:

1. Jakie czynniki wpływają na wykorzystanie wolnego i otwartego oprogramowania w przedsiębiorstwach informatycznych?

2. Jak wygląda proces dyfuzji wolnego i otwartego oprogramowania w przedsiębiorstwach?

Zastosowane podejście badawcze łączące ugruntowaną teorię z etnografią daje czytelnikowi możliwość poznania opisywanych zjawisk z punktu widzenia firm informatycznych. Dzięki lekturze tej książki czytelnik dowie się, w jaki sposób zrodziła się idea otwartego oprogramowania i jak wyglądała jego ewolucja. Pozna również mechanizmy rozprzestrzeniania się nowych pomysłów i rozwiązań technicznych w organizacjach.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 31,50 zł
szt.

Praktyka strategii firmy

Praktyka strategii firmy
Praktyka strategii firmy

Trzy niezbędne elementy strategii: pasja, kontrola kosztów i dyscyplina nie zawsze występują w firmie jednocześnie, co stanowi warunek udanej realizacji strategii. Co zrobić, aby tak właśnie było?

Nie każdej firmie jest potrzebna strategia. Wiele nowych koncepcji jest przereklamowanych i ryzykownych. Istnieje pewien trzon myślenia o strategii firmy, który wymaga myślenia w osi czasu: przeszłość ? przyszłość ? teraźniejszość.

Czas stanowi nitkę na którą nakłada się wybory strategiczne i w ten sposób powstaje ?naszyjnik? strategii.

Na zarys strategii potrzeba trzech dni? Ma to swoją logikę, bo budowa strategii dotyczy trzech głównych wymiarów czasu: przeszłości, przyszłości i teraźniejszości. Nie ma co się sprzeczać, który jest ważniejszy: przyszłość czy teraźniejszość. To, co jest naprawdę ważne w większości przypadków to zrozumienie przeszłości i ocena w jakim stopniu wpływa ona na teraźniejszość i wpłynie na przyszłość.

Najważniejsze jest doprowadzenie do efektywności przedsiębiorstwa w dniu dzisiejszym.

Dostępność: brak towaru

Cena: 31,50 zł

Przyszłość jest bliżej, niż nam się wydaje

Przyszłość jest bliżej, niż nam się wydaje
Przyszłość jest bliżej, niż nam się wydaje

 Nowa książka autorów bestsellerowej książki "Śmiało. Jak stać się wielkim, zamożnym i wpływowym". To niezwykła podróż w przyszłość, która czeka na nas tuż za rogiem.

"Przyszłość jest bliżej, niż nam się wydaje" pozwala lepiej zrozumieć błyskawiczne tempo rozwoju technologicznego i pokazuje świat takim, jaki będzie już za chwilę.

Przemiany technologiczne ani na chwilę nie zwalniają. Wszystkie umiejętności, które nabywamy dziś, jutro mogą być już mało przydatne. Nie jest łatwo nadążać za postępem, który dotyka naszego życia prywatnego, ale także pracy i rzeczywistości społecznej. Peter H. Diamandis i Steven Kotler w swojej książce dają wskazówki, jak się w tym wszystkim odnaleźć. Dwaj uznani futurolodzy prezentują obecny stan wiedzy i rozwoju technologii, przewidując sposób, w jaki zmieni ona nasze życie.

To książka, która pomaga lepiej zrozumieć wszystkie najgorętsze tematy dyskusji o nowych technologiach - sztuczną inteligencję, blockchain, wirtualną rzeczywistość, druk 3D czy big data. Wiele rzeczy, które dziś wydają się nam jeszcze niemożliwe, już wkrótce uznamy za swoją codzienność. Warto być więc na bieżąco i dostosować się do zmian. Bo rozwój technologiczny daje dziś ludziom, firmom i instytucjom wielką szansę. Czy będziemy potrafili ją wykorzystać?

Dostępność: brak towaru

Cena: 37,50 zł

Przywództwo w działaniu

Przywództwo w działaniu
Przywództwo w działaniu

Autor przedstawia koncepcję przywództwa w działaniu (Leadership in Action), która pozwala zrozumieć istotę i znaczenie działań przywódczych podejmowanych przez ludzi w różnych sytuacjach życiowych i zawodowych. Kluczowym elementem tej koncepcji jest model Acts of Leadership, którego jedno z głównych założeń mówi, że przywództwo pojawia się i intensyfikuje wtedy, gdy sytuacja tego wymaga. Zgodnie z modelem Acts of Leadership, aby nasze działania nabrały cech przywódczych, powinny odwoływać się do trzech kluczowych wymiarów: znaczenia (Meaning), wartości (Values) i struktury (Structure). Te trzy elementy są traktowane jako wymiary służące do obserwacji i analizy działań ludzi podczas wykonywania różnych zadań biznesowych, edukacyjnych, szkoleniowo-rozwojowych, artystycznych i społecznych.
Książka zawiera także szczegółowe opisy i analizy dysfunkcjonalnych zachowań liderek i liderów, które w efekcie doprowadziły do kryzysu bądź nawet upadku reprezentowanych przez nich organizacji. Odwołując się do modelu Ciemnej Triady Osobowości (narcyzm, makiawelizm, psychopatia), autor w oparciu o konkretne przykłady przedstawia proces i przyczyny dramatycznego kryzysu liderki i lidera dwóch dużych organizacji międzynarodowych. Wnioski wypływające z przeprowadzonych analiz pozwalają zastanowić się nad stanem współczesnego przywództwa organizacyjnego, które powinno stać się tematem poważnej debaty w środowisku biznesowym, społecznym, edukacyjnym i politycznym.
Interesujące i budzące uzasadnioną nadzieję są opisane przez autora liczne przykłady reprezentantów najmłodszej generacji liderek i liderów wywodzących się z pokolenia milenialsów. Podejmowane przez nich działania przywódcze są często początkiem wielkich wyzwań realizowanych w formie projektów innowacyjnych (technologicznych, społecznych, edukacyjnych).

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 31,50 zł
szt.

reStart kariery

reStart kariery
reStart kariery

Czasy „pewnego zatrudnienia” minęły i to czego potrzebujemy dzisiaj na rynku pracy to m.in. umiejętność „bycia gotowym na zmianę” oraz świadomość własnej „przewagi konkurencyjnej”.

Zdobycie obu tych umiejętności jest procesem i wymaga solidnego wewnętrznego fundamentu, który właściwie zbudowany nie pozwala na utratę tego, co jest dla każdego życiowo najważniejsze.

Książka jest skierowana do osób chcących znaleźć takie miejsce na rynku pracy, które będzie odpowiadało ich wartościom, kompetencjom, potrzebom i możliwościom.

W książce, oprócz wskazówek i praktycznych ćwiczeń, czytelnik znajdzie plan działania oraz prawdziwe historie osób, które mimo przeciwności znalazły rozwiązanie swoich zawodowych sytuacji i dzisiaj ze swojej pracy czerpią satysfakcję i spełnienie.

Dostępność: brak towaru

Cena: 27,50 zł

Zarządzanie ryzykiem bankowym

Zarządzanie ryzykiem bankowym
Zarządzanie ryzykiem bankowym

Nowe i zaktualizowane wydanie „Zarządzania ryzykiem bankowym” (pierwsze wydanie ukazało się w 2012 r.) uwzględnia zarówno liczne zmiany regulacyjne, jak i nowe wyzwania dla zarządzających ryzykiem, związane m.in. z przymusową restrukturyzacją czy cyberbezpieczeństwem.

Autorzy, mający bogate i różnorodne doświadczenie akademickie i praktyczne, całościowo i przystępnie prezentują zagadnienia związane z ryzykiem bankowym na tle międzynarodowych i krajowych standardów regulacyjnych. Skutki globalnego kryzysu finansowego, zmiany w przepisach prawnych dotyczących funkcjonowania banków oraz potrzeba kompleksowego spojrzenia na problematykę ryzyka stanowiły bodźce do przygotowania nowego wydania.

Książka jest skierowana do studentów i wykładowców studiów magisterskich kierunku finanse i rachunkowość oraz innych kierunków ekonomicznych obejmujących problematykę finansową, a także do słuchaczy studiów podyplomowych i praktyków zajmujących się zarządzaniem ryzykiem bankowym.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 29,50 zł
szt.

Anatomia kryzysów bankowych Aneta Hryckiewicz-Gontarczyk

Anatomia kryzysów bankowych Aneta Hryckiewicz-Gontarczyk
Anatomia kryzysów bankowych Aneta Hryckiewicz-Gontarczyk

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 13,50 zł
szt.

Asystentka na europejskim rynku pracy Halina Fuchsel

Asystentka na europejskim rynku pracy Halina Fuchsel
Asystentka na europejskim rynku pracy Halina Fuchsel

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 12,50 zł
szt.
1px do góry
trafficscanner
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium