Wydawnictwo
Okładka
Stan
Cena
-
od
do
Dysgrafia. Zadania dla uczniów klas 1-3
Książka do samodzielnych ćwiczeń dla dzieci, które:
- mają trudności z pisaniem
- piszą wolno
- piszą w sposób nieczytelny
- cierpią na tak zwaną męczliwość ręki piszącej
- unikają stosowania znaków interpunkcyjnych w pracach pisemnych
- mają zdiagnozowaną dysgrafię
Nasza propozycja jest wsparciem w doskonaleniu poprawnego pisania. Pozwala dziecku utrwalić najważniejsze zasady ortograficzne, doskonali jego spostrzegawczość oraz poszerza wiedzę o świecie.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Ćwiczenia logopedyczne. Dla uczniów klas 1-3
Ćwiczenia logopedyczne dla uczniów klas 1-3 zawierają materiały przeznaczone dla rodziców przygotowane przez doświadczoną logopedkę, która dzieli się wiedzą o rozwoju mowy dziecka w pierwszych trzech latach nauki w szkole.
Zamieszczone w zeszycie wierszyki pozwalają ćwiczyć i utrwalać artykulację:
- głosek środkowojęzykowych ś, ź, ć, dź, ń, j
- głosek wargowych p, b, m, f, w i ich zmiękczeń
- głosek tylnojęzykowych k, g, h
- głosek przedniojęzykowo-dziąsłowych sz, ż, cz, dż
- głosek przedniojęzykowo-zębowych t, d, n, l, s, z, c, dz
- głoski r
oraz różnicować głoski sz-s, cz-c, ż-z, dż-dz, r-l-j.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Godzina wychowawcza. Rozmowy o polskiej szkole
Temat nauki i wychowania nigdy nie traci aktualności: przez system edukacji przechodzą kolejne pokolenia i właśnie tam, w szkole, kształtują się przyszli obywatele. A przynajmniej tak powinno być. Tymczasem kolejne reformy i próby udoskonalenia systemu wcale nie sprawiają, że szkoły stają się lepsze. Rodzice, nauczyciele i wreszcie uczniowie mają tylko wrażenie pogłębiającego się chaosu, a niektórzy nie wahają się porównywać współczesnej szkoły do koszar czy więzienia. Aleksandra Szyłło postanowiła zbadać, dlaczego polska edukacja od lat zmaga się z tak poważnymi problemami, oraz zapytać, jaka mogłaby i powinna być nasza szkoła. Jej rozmówcy, specjaliści od edukacji i wychowania, odpowiadają na pytania, ?dlaczego jest, jak jest?? i ?co zrobić, żeby było inaczej??, ale przywołują też wspomnienia i dzielą się własnymi doświadczeniami. Mówią o tym, po co nam szkoła, a przede wszystkim ? wychowanie.
Bo czy nie wystarczy taka demokracja w szkole, że uczniowie wybiorą, dokąd chcą jechać na wycieczkę i jakie plakaty powieszą sobie w korytarzu? No nie, właśnie nie wystarczy. Demokracji można uczyć tylko poprzez jej głębokie doświadczenie, a nie rozmawianie o niej. I to doświadczenie musi dotyczyć zasadniczych spraw.
Krystyna Starczewska
Dostępność: brak towaru
Rywalizacja rodzeństwa Zakończ kłótnie i ciesz się spokojem w domu
Dlaczego on może a ja nie Zostaw to To moje Nie ruszaj bo popsujesz Daj ja to zrobię lepiej. Ty tego nie umiesz Teraz moja kolej - rodzice dwójki bądź większej gromadki dzieci często słyszą te zdania przeważnie wykrzyczane ze złością i zniecierpliwieniem. Kłótnie wynikające z rywalizacji rodzeństwa zaburzają spokój w domu przysparzają zmartwień dorosłym i z reguły uniemożliwiają dzieciom osiągnięcie tego czego tak naprawdę pragną. Jak zatem je zakończyć Najlepiej skorzystać z rad specjalistów - Thomasa B. Brazeltona i Joshuy D. Sparrowa którzy krok po kroku wyjaśniają jak nauczyć dzieci porozumiewania się w jasny i zrozumiały sposób oraz jak dostrzec w konfliktach szansę do nauki i ją właściwie wykorzystać.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Lekcja nie obecności. Dziedzictwo polsko-żydowski
Jak uczyć patriotyzmu, który jest oparty na odpowiedzialności za wspólnotę, niewykluczający nikogo, krytyczny wobec historii i zachowujący szacunek dla dziedzictwa przodków (Jerzy Nikitorowicz)? Gdzie we współczesnej edukacji polonistycznej znaleźć miejsce dla dziedzictwa polsko-żydowskiego jako znaczącego elementu polskości? Czy w trudnej sytuacji społeczno-politycznej Europy i świata w XXI wieku odrabiamy lekcję daną nam przez historię w wieku XX?
Niniejsza książka to swoista kontynuacja rozpoznań poczynionych przez autorkę w poprzedniej rozprawie, odnosząca się do kulturowej teorii narodu jako bardziej inkluzyjnej niż teoria etniczna.
Doświadczenia Agnieszki Kani z realizacji projektów edukacyjnych (także międzynarodowych) i twórcze podejście do osiągnięć dydaktyki zagranicznej (głównie amerykańskiej) zaowocowały szczególnie obficie w tych fragmentach książki, które wprowadzają praktyczną wizję edukacji na wskroś humanistycznej, budującej wizerunek człowieka zdolnego wznieść się ponad identyfikację narodową. Fundamentem takiej edukacji Autorka czyni dostępne wszak uczniom i afirmowane przez nich przeświadczenie o naturalnej, przyrodzonej nam wszystkim różnorodności, odmienności ludzi. Kluczowe dla tej filozofii edukacji jest rozpoznanie, że kategoria inności dotyczy w pierwszym rzędzie nas samych, a jej świadomość pozwala na otwarcie się na drugiego człowieka i pozbycie się lęku.
Witold Bobiński
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Wychowanie osobowe
Istotą wychowania człowieka jako osoby jest w pierwszej kolejności poznanie tajników ludzkiego życia, biorąc pod uwagę wszystkie jej sfery: intelektualną, moralną, psychiczną, religijną i społeczną. Celem wychowania jest pełny rozwój jednostki ludzkiej, zarówno osoby, jak i członka społeczności ludzkiej. Proces doskonalenia się osobowego jest bardzo ważny, ale podstawą tej doskonałości osobowej człowieka jest stosunek do prawdy o człowieku. Idzie tu o taką prawdę, która byłaby jednocześnie mądrością. Bo wiedzy w dzisiejszym świecie dużo, ale mądrości wciąż mało. Książka Wychowanie osobowe ma za zadanie wypełnienie uwidaczniającej się ciągle luki w rozważaniach i dyskusjach nad wychowaniem, podejmowanych zarówno w środowiskach akademickich, szkolno - wychowawczych, jak i rodzinie.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Logopedia. Jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy...
Ta książka to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
LOGOTOMY z głoskami szeregu szumiącego Ż, DŻ
Zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek z szeregu szumiacego: ż, dż. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek przedniojęzykowo-zębowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne.
Materiał zawarty w opracowaniu zachęca dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Ćwiczenia artykulacji połączono z rozmaitymi czynnościami, np.: wodzenie palcem po śladzie, porównywanie, wycinanie, pisanie, liczenie i czytanie. Różnorodność zadań zapobiega monotonii i znużeniu, które często towarzyszą terapii logopedycznej.
Konstrukcja opracowania została gruntownie przemyślana. Ćwiczenia są wprowadzane etapami, zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
LOGOTOMY z głoskami P,B,F,W
"Logotomy z głoskami P, B, F, W" to propozycja skierowana do logopedów i terapeutów mowy. Materiał ma za zadanie wspomóc i urozmaicić pracę dziecka nad poprawną wymową głosek [p], [b] oraz [f] i [w] na pierwszym etapie terapii. Praca ta powinna odbywać się pod czujnym okiem logopedy, ale z uwagi na prostotę ćwiczeń mogą one być wykorzystywane również przez terapeutów, nauczycieli, jak i rodziców.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
LOGOTOMY z głoskami szeregu syczącego S, Z, C, DZ
Zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek z szeregu syczącego s, z, c, dz. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek przedniojęzykowo-zębowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne
Materiał zawarty w opracowaniu zachęca dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Ćwiczenia artykulacji połączono z rozmaitymi czynnościami, np.: wodzenie palcem po śladzie, porównywanie, wycinanie, pisanie, liczenie i czytanie. Różnorodność zadań zapobiega monotonii i znużeniu, które często towarzyszą terapii logopedycznej.
Konstrukcja opracowania została gruntownie przemyślana.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny