Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Zysk i S-ka

Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw - A.N. Oppenheim

Przejdź do sekcji Opinie

Nowe wydanie głośniej pracy Brama Oppenheima, podobnie jak pierwsze, jest praktycznym podręcznikiem metod sondażowych. Rozszerza ono tematykę poprzedniego o metody przeprowadzania zarówno wywiadów pogłębionych, jak i standaryzowanych. Tak jak uprzednio rozdziały poświęcone projektowaniu kwestionariuszy wsparte zostają omówieniem skalowania, oraz metod projekcyjnych. Autor krytycznie omawia takie kwestie jak niewłaściwe projektowanie kwestionariuszy, metody doboru prób, formułowanie pytań, stronniczość w przeprowadzaniu wywiadów, utratę danych oraz interpretacje skal postaw. Ilustruje on swe wywody licznymi pouczającymi przykładami badań rozmaitych obszarów - od sondaży marketingowych po polityczne uświadomienie dzieci. Ważne miejsce w pracy zajmują rozważania na temat rzetelności i trafności tekstów.

Przejdź do pełnego opisu
Cena 13,00 zł
Dostępność:
brak towaru
Czas wysyłki: 24 godziny

Kod produktu: ZYS0004608

Opis

Nowe wydanie głośniej pracy Brama Oppenheima, podobnie jak pierwsze, jest praktycznym podręcznikiem metod sondażowych. Rozszerza ono tematykę poprzedniego o metody przeprowadzania zarówno wywiadów pogłębionych, jak i standaryzowanych. Tak jak uprzednio rozdziały poświęcone projektowaniu kwestionariuszy wsparte zostają omówieniem skalowania, oraz metod projekcyjnych. Autor krytycznie omawia takie kwestie jak niewłaściwe projektowanie kwestionariuszy, metody doboru prób, formułowanie pytań, stronniczość w przeprowadzaniu wywiadów, utratę danych oraz interpretacje skal postaw. Ilustruje on swe wywody licznymi pouczającymi przykładami badań rozmaitych obszarów - od sondaży marketingowych po polityczne uświadomienie dzieci. Ważne miejsce w pracy zajmują rozważania na temat rzetelności i trafności tekstów. Nieustannie podkreślane jest znaczenie badań pilotażowych. Książka jest niezbędną metodologiczną pomocą dla studentów i doktorantów w dziedzinie nauk społecznych. Zainteresować powinna jednak również wszystkich, którym wypada przeprowadzić i oceniać sondaże - nauczycieli, działaczy społecznych, lekarzy oraz badaczy opinii społecznej.

Zysk i S-ka 2004, ISBN: 9788372986214, 145x205, 343 s., oprawa miękka

Opinie

0.00
Liczba ocen: 0
Oceń i opisz

Polecane produkty