1pxPolecamy ;)
Maki Stack
Maki Stack
39,00 zł
szt.
Dolina Nilu
Dolina Nilu
87,85 zł
szt.
Rising 5 + 8 BitBox
Rising 5 + 8 BitBox
40,00 zł
szt.
Pory roku
Pory roku
118,99 zł
szt.
Azul
Azul
164,99 zł
szt.
Kroniki zbrodni edycja specjalna
Kroniki zbrodni edycja specjalna
113,99 zł
szt.
Khora
Khora
152,50 zł
szt.
Rekin
Rekin
42,82 zł
szt.
Gutenberg PL/UK
Gutenberg PL/UK
163,90 zł
szt.
Miodek
Miodek
54,99 zł
szt.
1pxWydawnictwo
1pxPromocje
Talisman: Harry Potter
Talisman: Harry Potter
281,55 zł 274,50 zł
szt.
Star Wars - Rebelia
Star Wars - Rebelia
375,00 zł 366,50 zł
szt.
WARHAMMER 40K: Shadow Throne (ENG)
WARHAMMER 40K: Shadow Throne (ENG)
445,00 zł 399,00 zł
szt.
AGE OF SIGMAR: DOMINION  (ENGLISH)
AGE OF SIGMAR: DOMINION (ENGLISH)
449,99 zł 427,00 zł
szt.
1pxPolecane gry
Horus Heresy: Age Of Darkness (ENG)
Horus Heresy: Age Of Darkness (ENG)
680,00 zł
szt.
Kill Team: Moroch (ENG)
Kill Team: Moroch (ENG)
482,00 zł
Ukryci Liderzy
Ukryci Liderzy
83,50 zł
szt.
Age Of Sigmar: Echoes of Doom
Age Of Sigmar: Echoes of Doom
470,00 zł
szt.
Jetlag (edycja polska)
Jetlag (edycja polska)
32,21 zł
szt.
O mój zboże
O mój zboże
29,65 zł
szt.
Botanik
Botanik
56,90 zł
szt.
Mikromakro: MIEJSKI POKER
Mikromakro: MIEJSKI POKER
99,60 zł
szt.

Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej - Ewa Szczęsna

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 12,50 zł 12.50
Cena w innych sklepach: 40,00 zł
ilość szt.

towar niedostępny

1px dodaj do przechowalni

1px Opis

Nie ulega wątpliwości, że wraz z tomem "Przekaz digitalny" otrzymujemy nie tylko całość oryginalnie zaprojektowaną i umiejętnie zrealizowaną, ale także wizję nowocześnie uprawianego medioznawstwa budowaną na fundamencie semiotyki.

(Prof. dr hab. Marek Hendrykowski)

 
Spis treści:

Wstęp
Część pierwsza
W ŚWIECIE ZNAKÓW DIGITALNYCH
I. Znak digitalny. U podstaw nowej semiotyki tekstu - Ewa Szczęsna
1. Specyfika znaku digitalnego
1.1. Wobec zastanych koncepcji
1.2. Materialność i sposób ukazywania się znaków
1.3. Semantyka znaku (i tekstu) a nowe warunkowania dyskursywne
2. Budowa znaku digitalnego: jego dwupoziomowość i wieloaspektowość
2.1. Nowy model struktury znaku
2.2. Poziom użytkowania
2.3. Poziom programowania (znaczników)
2.4. Konfrontacja poziomów. Interakcje, uzgodnienia, rozdźwięki
II. Znak symboliczny w internecie - Marek Kaźmierczak
1. Osobliwości znaków symbolicznych
2. Prosty oraz złożony znak symboliczny
III. Semiotyka hiperłącza - Mariusz Pisarski
1. Problemy z hiperłączem
2. Metasemiotyka hipertekstu według Tiny Schneider
3. Hiperłącze w działaniu: poziom użytkowania
4. Rozszerzanie modelu Hjelmsleva
IV. Graficzny interfejs użytkownika jako zjawisko semiotyczne - Piotr Kubiński
1. Interfejsy - wprowadzenie do tematu
2. Znakowy charakter graficznych interfejsów użytkownika w grach wideo
3. Jak znaczą znaki interfejsów gier wideo
V. Formy pismo/obraz na stronach WWW. Przegląd - Agnieszka Smaga
VI. Cybersemiotyka. O śladach tekstu w kulturze cybernetycznej - Urszula Pawlicka
1. Kontekst nomadyczności i postmedialności
2. Semiotyka w nowych mediach: cybersemiotyczność
3. Tekst cyfrowy w ujęciu cybersemiotyki
Część druga
WYBRANE ZAGADNIENIA SEMANTYCZNE
I. Semantyka znaku infograficznego - Agnieszka Smaga
II. Problem znaczenia estetycznego w środowisku cyfrowym. U podstaw poetyki semiotycznej i interaktywnej - Ewa Szczęsna
1. Tekstualizacja warstwy przedstawień i działań użytkownika
2. Atomizacja, kinetyzacja i modulowanie jako strategie
znaczeniotwórcze
III. Nowe media - nowe opowieści? Fabułotwórczy potencjał struktur hipertekstowych - Mariusz Pisarski
1. „Nieludzkie” medium zmienia głos nadawcy?
2. Cyfrowe formy opowiadania wczoraj i dziś
3. Rodzaje platform narracyjnych w nowych mediach
3.1. Narracje programowalne i generatywne
3.2. Narracje hipertekstowe i interaktywna fikcja (IF)
3.3. Narracje sieciowe i społecznościowe
3.4. Narracje lokacyjne i wearable computing
4. Nowe fabuły dla hipertekstu?
4.1. Hipertekstowa nośność powtórzeń: nawroty, pętle, ponowne odczytania
4.2. Struktury linkowo-węzłowe i fabuły skonfliktowane
4.3. Struktura ukrytej misji i przetasowania wątków
IV. Relacyjność strukturalno-semantyczna w hiperfikcji (na podstawie Matrioszki Marty Dzido) - Urszula Pawlicka
1. Od hiperpowieści Calvina do hiperfikcji Joyce’a
2. Budowa hiperfikcji oraz relacyjność strukturalno-semantyczna
3. Hiperfikcja a teoria możliwych światów
4. Analiza hiperfikcji Matrioszka Dzido
V. Cyfrowe remediacje figur - Ewa Szczęsna
1. Jak badać figury cyfrowe?
2. Klikając na kinetyczną teksturę - miejsca i sposoby kształtowania figur
3. Kinetyczne przekształcenia tekstury (atomizacja, redukcja, adiekcja, permutacja)
VI. Tekstualizacja intymności w Web 2.0 (na przykładzie przedstawień ciąży na stronach serwisu społecznościowego Facebook) - Marek Kaźmierczak
1. Komunikacyjny kapitalizm
2. Serwisy społecznościowe
3. Goffmanowskie inspiracje
4. Przedstawienie intymności w teatrze życia codziennego
Część trzecia
KOMUNIKACJA CYFROWA
I. Między językami, kodami, mediami. Przekład hipertekstowy - teoria i praktyka - Ewa Szczęsna, Urszula Pawlicka, Mariusz Pisarski
1. Przekład cyfrowy i jego formy: digitalizacja, adaptacja digitalna, przekład hipertekstowy, przekłady struktur
2. Adaptacja sieciowa - cechy i przykłady
3. Nowe aspekty adaptacji i translacji tekstu w mediach cyfrowych
3.1. Translacja w warstwie wizualnej i interfejsowej
3.2. Translacja w warstwie kodu i między kodami
II. Literatura cyfrowa a literackość i komunikacja literacka - Urszula Pawlicka
1. Czy na tych ćwiczeniach jest literatura? Definiowanie literatury cyfrowej
2. Pojmowanie literackości: od ujęć lingwistycznych do komunikacyjnych
3. Literatura cyfrowa a „rozmywanie” literackości
4. Literatura cyfrowa a sztuka cyfrowa - próba wyznaczenia relacji
5. Jak literatura cyfrowa komunikuje swą literackość?
III. Czytelnik/użytkownik jako internetowy recenzent tekstu literackiego - Joanna Szwechłowicz
1. Intertekstualność recenzji blogowej
2. Na tę chwilę nie polecam. Czy blogerzy to recenzenci?
IV. Użytkownik w sieci internetowej - Marek Kaźmierczak
1. W oceanie informacji
2. Ponad nadawcą i odbiorcą
3. Typologia użytkowników
V. Gry publicystyczne jako część dyskursu współczesności - Piotr Kubiński
1. Gry zaangażowane na tle innych gier wideo
2. Gry publicystyczne
3. Studium przypadku - Raid Gaza!
4. Studium przypadku - Save Israel
VI. Wpływ struktury forum na dyskurs internetowy - Joanna Szwechłowicz
1. Forum internetowe - struktura statyczna i dynamiczna?
2. Struktura forum jako determinanta dyskusji
3. Forum a modyfikacje dokonywane przez użytkowników
VII. Dyskurs kształcenia digitalnego. Od komunikacji do perswazji - Ewa Szczęsna
1. Ontologia dyskursu kształcenia digitalnego i jego funkcje
2. Medialne modyfikacje w sferze społecznej sytuacji kształcenia
3. Struktura platformy edukacyjnej
Bibliografia
Spis rycin
Indeks nazwisk


Universitas 2015, ISBN: 9788324226450, 135x205, 426 s., oprawa miękka

1px Dane techniczne

Autor Ewa Szczęsna
Wydawnictwo Universitas
Okładka miękka
Stan nowa
Kondycja bez śladów używania
Liczba stron 426

1px Opinie o produkcie (0)

1px do góry
trafficscanner
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl