1pxPolecamy ;)
Zaginiona wyspa Arnak
Zaginiona wyspa Arnak
164,14 zł
szt.
Diuna: Sekrety Rodu
Diuna: Sekrety Rodu
99,50 zł
szt.
Odjechane Jednorożce: Bez cenzury
Odjechane Jednorożce: Bez cenzury
78,09 zł
szt.
Patchwork Express
Patchwork Express
59,75 zł
szt.
Wielka Pętla - Peleton
Wielka Pętla - Peleton
20,00 zł
szt.
Pakiet Artefakty Obcych
Pakiet Artefakty Obcych
94,99 zł
szt.
To jest napad! Komiksy paragrafowe.
To jest napad! Komiksy paragrafowe.
26,10 zł
szt.
Dolina Nilu
Dolina Nilu
87,85 zł
szt.
Tajemniczy ogród
Tajemniczy ogród
155,85 zł
szt.
Gra w zielone!
Gra w zielone!
65,99 zł
szt.
Azul
Azul
167,90 zł
szt.
Gniew Aniołów
Gniew Aniołów
327,50 zł
szt.
8 Bit Box
8 Bit Box
35,00 zł
szt.
Wiedeński Łącznik
Wiedeński Łącznik
112,75 zł
szt.
Karty Dżentelmenów: Epizod Trzeci
Karty Dżentelmenów: Epizod Trzeci
43,15 zł
szt.
Mystery - Komiks paragrafowy
Mystery - Komiks paragrafowy
22,99 zł
szt.
Stronghold: Undead
Stronghold: Undead
189,90 zł
szt.
1pxWydawnictwo
1pxPromocje
Cluedo Batman
Cluedo Batman
119,92 zł 88,99 zł
szt.
X-Men: Bunt mutantów
X-Men: Bunt mutantów
145,66 zł 55,00 zł
szt.
On Mars
On Mars
562,80 zł 548,50 zł
Combat Patrol: Leagues of Votann
Combat Patrol: Leagues of Votann
334,99 zł 318,99 zł
szt.
Ark Nova
Ark Nova
250,00 zł 244,99 zł
szt.
Leagues of Votann: Cthonian Berserks
Leagues of Votann: Cthonian Berserks
132,00 zł 124,80 zł
Cadia Stands: Astra Militarum Army Set
Cadia Stands: Astra Militarum Army Set
465,00 zł 449,90 zł
szt.
Małe Epickie Podziemia
Małe Epickie Podziemia
108,00 zł 98,80 zł
szt.
Necrons Warriors + PAINTS SET
Necrons Warriors + PAINTS SET
94,00 zł 86,85 zł
AGE OF SIGMAR: DOMINION  (ENGLISH)
AGE OF SIGMAR: DOMINION (ENGLISH)
449,99 zł 385,00 zł
szt.
Space Marines: Assault Intercessors + PAINTS SET
Space Marines: Assault Intercessors + PAINTS SET
95,00 zł 87,99 zł
Weather Machine: Edycja Polska
Weather Machine: Edycja Polska
624,00 zł 607,25 zł
szt.
Warhammer 40K: Paints + Tools Set
Warhammer 40K: Paints + Tools Set
115,00 zł 108,00 zł
Warhammer Age Of Sigmar: Paints + Tools Set
Warhammer Age Of Sigmar: Paints + Tools Set
118,00 zł 112,00 zł
szt.
WH Underworlds: Nethermaze
WH Underworlds: Nethermaze
254,00 zł 242,50 zł
szt.
SM Heroes - Blood Angels Collection 2022
SM Heroes - Blood Angels Collection 2022
24,50 zł 19,99 zł
Lumineth Realm-Lords: Vanari Auralan Sentinels
Lumineth Realm-Lords: Vanari Auralan Sentinels
135,00 zł 129,90 zł
szt.
World of Warcraft: Wrath of the Lich King
World of Warcraft: Wrath of the Lich King
181,00 zł 168,50 zł
szt.
Warhammer 40K: Command Edition (ENG)
Warhammer 40K: Command Edition (ENG)
435,00 zł 419,99 zł
Kill Team: Moroch (ENG)
Kill Team: Moroch (ENG)
495,00 zł 480,00 zł
1pxPolecane gry
Destinies: Mity i folklor
Destinies: Mity i folklor
106,70 zł
szt.
Skymines (edycja polska)
Skymines (edycja polska)
191,64 zł
szt.
Destinies: Morze piasku
Destinies: Morze piasku
106,70 zł
szt.
Radlands (edycja polska)
Radlands (edycja polska)
71,29 zł
szt.
Syndykat Zbrodni
Syndykat Zbrodni
72,73 zł
szt.
Deep Madness - Narodziny Dagona
Deep Madness - Narodziny Dagona
241,60 zł
szt.
Deep Madness Zdrada Wyroczni
Deep Madness Zdrada Wyroczni
241,60 zł
szt.
Deep Madness - Oblicza Sfery
Deep Madness - Oblicza Sfery
160,98 zł
szt.

Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej - Ewa Szczęsna

Dostępność: brak towaru
Cena: 12,50 zł 12.50
Cena w innych sklepach: 40,00 zł
ilość szt.

towar niedostępny

1px dodaj do przechowalni

1px Opis

Nie ulega wątpliwości, że wraz z tomem "Przekaz digitalny" otrzymujemy nie tylko całość oryginalnie zaprojektowaną i umiejętnie zrealizowaną, ale także wizję nowocześnie uprawianego medioznawstwa budowaną na fundamencie semiotyki.

(Prof. dr hab. Marek Hendrykowski)

 
Spis treści:

Wstęp
Część pierwsza
W ŚWIECIE ZNAKÓW DIGITALNYCH
I. Znak digitalny. U podstaw nowej semiotyki tekstu - Ewa Szczęsna
1. Specyfika znaku digitalnego
1.1. Wobec zastanych koncepcji
1.2. Materialność i sposób ukazywania się znaków
1.3. Semantyka znaku (i tekstu) a nowe warunkowania dyskursywne
2. Budowa znaku digitalnego: jego dwupoziomowość i wieloaspektowość
2.1. Nowy model struktury znaku
2.2. Poziom użytkowania
2.3. Poziom programowania (znaczników)
2.4. Konfrontacja poziomów. Interakcje, uzgodnienia, rozdźwięki
II. Znak symboliczny w internecie - Marek Kaźmierczak
1. Osobliwości znaków symbolicznych
2. Prosty oraz złożony znak symboliczny
III. Semiotyka hiperłącza - Mariusz Pisarski
1. Problemy z hiperłączem
2. Metasemiotyka hipertekstu według Tiny Schneider
3. Hiperłącze w działaniu: poziom użytkowania
4. Rozszerzanie modelu Hjelmsleva
IV. Graficzny interfejs użytkownika jako zjawisko semiotyczne - Piotr Kubiński
1. Interfejsy - wprowadzenie do tematu
2. Znakowy charakter graficznych interfejsów użytkownika w grach wideo
3. Jak znaczą znaki interfejsów gier wideo
V. Formy pismo/obraz na stronach WWW. Przegląd - Agnieszka Smaga
VI. Cybersemiotyka. O śladach tekstu w kulturze cybernetycznej - Urszula Pawlicka
1. Kontekst nomadyczności i postmedialności
2. Semiotyka w nowych mediach: cybersemiotyczność
3. Tekst cyfrowy w ujęciu cybersemiotyki
Część druga
WYBRANE ZAGADNIENIA SEMANTYCZNE
I. Semantyka znaku infograficznego - Agnieszka Smaga
II. Problem znaczenia estetycznego w środowisku cyfrowym. U podstaw poetyki semiotycznej i interaktywnej - Ewa Szczęsna
1. Tekstualizacja warstwy przedstawień i działań użytkownika
2. Atomizacja, kinetyzacja i modulowanie jako strategie
znaczeniotwórcze
III. Nowe media - nowe opowieści? Fabułotwórczy potencjał struktur hipertekstowych - Mariusz Pisarski
1. „Nieludzkie” medium zmienia głos nadawcy?
2. Cyfrowe formy opowiadania wczoraj i dziś
3. Rodzaje platform narracyjnych w nowych mediach
3.1. Narracje programowalne i generatywne
3.2. Narracje hipertekstowe i interaktywna fikcja (IF)
3.3. Narracje sieciowe i społecznościowe
3.4. Narracje lokacyjne i wearable computing
4. Nowe fabuły dla hipertekstu?
4.1. Hipertekstowa nośność powtórzeń: nawroty, pętle, ponowne odczytania
4.2. Struktury linkowo-węzłowe i fabuły skonfliktowane
4.3. Struktura ukrytej misji i przetasowania wątków
IV. Relacyjność strukturalno-semantyczna w hiperfikcji (na podstawie Matrioszki Marty Dzido) - Urszula Pawlicka
1. Od hiperpowieści Calvina do hiperfikcji Joyce’a
2. Budowa hiperfikcji oraz relacyjność strukturalno-semantyczna
3. Hiperfikcja a teoria możliwych światów
4. Analiza hiperfikcji Matrioszka Dzido
V. Cyfrowe remediacje figur - Ewa Szczęsna
1. Jak badać figury cyfrowe?
2. Klikając na kinetyczną teksturę - miejsca i sposoby kształtowania figur
3. Kinetyczne przekształcenia tekstury (atomizacja, redukcja, adiekcja, permutacja)
VI. Tekstualizacja intymności w Web 2.0 (na przykładzie przedstawień ciąży na stronach serwisu społecznościowego Facebook) - Marek Kaźmierczak
1. Komunikacyjny kapitalizm
2. Serwisy społecznościowe
3. Goffmanowskie inspiracje
4. Przedstawienie intymności w teatrze życia codziennego
Część trzecia
KOMUNIKACJA CYFROWA
I. Między językami, kodami, mediami. Przekład hipertekstowy - teoria i praktyka - Ewa Szczęsna, Urszula Pawlicka, Mariusz Pisarski
1. Przekład cyfrowy i jego formy: digitalizacja, adaptacja digitalna, przekład hipertekstowy, przekłady struktur
2. Adaptacja sieciowa - cechy i przykłady
3. Nowe aspekty adaptacji i translacji tekstu w mediach cyfrowych
3.1. Translacja w warstwie wizualnej i interfejsowej
3.2. Translacja w warstwie kodu i między kodami
II. Literatura cyfrowa a literackość i komunikacja literacka - Urszula Pawlicka
1. Czy na tych ćwiczeniach jest literatura? Definiowanie literatury cyfrowej
2. Pojmowanie literackości: od ujęć lingwistycznych do komunikacyjnych
3. Literatura cyfrowa a „rozmywanie” literackości
4. Literatura cyfrowa a sztuka cyfrowa - próba wyznaczenia relacji
5. Jak literatura cyfrowa komunikuje swą literackość?
III. Czytelnik/użytkownik jako internetowy recenzent tekstu literackiego - Joanna Szwechłowicz
1. Intertekstualność recenzji blogowej
2. Na tę chwilę nie polecam. Czy blogerzy to recenzenci?
IV. Użytkownik w sieci internetowej - Marek Kaźmierczak
1. W oceanie informacji
2. Ponad nadawcą i odbiorcą
3. Typologia użytkowników
V. Gry publicystyczne jako część dyskursu współczesności - Piotr Kubiński
1. Gry zaangażowane na tle innych gier wideo
2. Gry publicystyczne
3. Studium przypadku - Raid Gaza!
4. Studium przypadku - Save Israel
VI. Wpływ struktury forum na dyskurs internetowy - Joanna Szwechłowicz
1. Forum internetowe - struktura statyczna i dynamiczna?
2. Struktura forum jako determinanta dyskusji
3. Forum a modyfikacje dokonywane przez użytkowników
VII. Dyskurs kształcenia digitalnego. Od komunikacji do perswazji - Ewa Szczęsna
1. Ontologia dyskursu kształcenia digitalnego i jego funkcje
2. Medialne modyfikacje w sferze społecznej sytuacji kształcenia
3. Struktura platformy edukacyjnej
Bibliografia
Spis rycin
Indeks nazwisk


Universitas 2015, ISBN: 9788324226450, 135x205, 426 s., oprawa miękka

1px Dane techniczne

Autor Ewa Szczęsna
Wydawnictwo Universitas
Okładka miękka
Stan nowa
Kondycja bez śladów używania
Liczba stron 426

1px Opinie o produkcie (0)

1px do góry
trafficscanner
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl