Tekhenu
Tekhenu: Obelisk Słońca, to ekonomiczna kościana gra euro autorstwa Daniela Tasciniego (Tzolkin, Teotihuacan) i Dávida Turcziego (Anachrony, Kitchen Rush, Tawantinsuyu), która zabierze graczy do starożytnego Egiptu. W tej strategicznej potyczce dla 1 do 4 graczy, manipulują oni kośćmi i dobierają akcje tak, by jak najefektywniej wznieść kompleks świątyń.
Kod produktu: GAME-2812-E80CD
Cechy produktu
Gra planszowa
Opis
Cztery tysiące lat temu na wschodnim brzegu Nilu, położono fundamenty świątyni Amona-Ra. W ciągu dwóch tysięcy lat kompleks świątynny był stopniowo rozbudowywany i stał się powszechnie znany jako „Najbardziej Dobrane z Miejsc” (Ipet-Isut), szczycąc się największym budynkiem sakralnym na świecie. Dziś miejsce to znane jest jako Karnak i położone jest
w Luksorze we współczesnym Egipcie.
Tekhenu: Obelisk Słońca, to ekonomiczna kościana gra euro autorstwa Daniela Tasciniego (Tzolkin, Teotihuacan) i Dávida Turcziego (Anachrony, Kitchen Rush, Tawantinsuyu), która zabierze graczy do starożytnego Egiptu. W tej strategicznej potyczce dla 1 do 4 graczy, manipulują oni kośćmi i dobierają akcje tak, by jak najefektywniej wznieść kompleks świątyń.
Zgodnie z ruchem słońca dookoła obelisku, gracze uzupełniają kości na planszy na początku rundy – są one niezbędne do wykonywania akcji (akcje bez kości są niedostępne). Plansza podzielona jest na sześć części, z których każda wiąże się
z innym egipskim bogiem. Pośrodku stoi imponujący obelisk (Tekhenu), który rzuca cień na poszczególne obszary planszy.
W rezultacie sektory wokół obelisku są podzielone te położone w pełnym słońcu, zacienione i zupełnie ciemne. W każdej rundzie gracze dobierają wyniki na kościach do swoich zamierzeń i wykonują akcje związane z wartością kości oraz sekcją, z której została dobrana. Zmienna i zależna od graczy pula akcji nadaje niepowtarzalność każdej rozgrywce oraz wymaga od graczy śledzenia ruchów innych graczy i planowania z wyprzedzeniem! Gra toczy się na przestrzeni kilku rund. Wygrywa gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa, zdobywanych na różne sposoby w różnych sekcjach.
Atuty:
- Kościana gra euro osadzona w starożytnym Egipcie przeznaczona dla 1-4 graczy
- Wymagająca dobrania odpowiedniej taktyki rozgrywka dla lubiących wyzwania eurograczy, z ograniczoną możliwością doboru akcji w każdej rundzie
- Wiele możliwych strategii i dróg do zwycięstwa oraz duża regrywalność
Zawartość:
- PLANSZA I OBELISK
- GŁÓWNA PLANSZA Z KOŁEM OBELISKU
- OBELISK
- ZNACZNIKI I PŁYTKI
- 2 ZNACZNIKI PUNKTOWANIA
- 6 PŁYTEK BONUSOWYCH HORUSA
- 27 PŁYTEK FILARÓW
- ŻETONY
- SUROWCE
- Papirus (żółty) - 34 sztuki
- Chleb (brązowy) - 34 sztuki
- Wapień (biały) - 34 sztuki
- Granit (czarny) - 34 sztuki
- Złoto - 25 sztuk
- 21 SKRYBÓW
- 16 WIARY
- SUROWCE
- KOŚCI:
- 5 czarnych
- 5 białych
- 5 brązowych
- 5 żółtych
- 6 szarych
- 1 woreczek na kości
- ELEMENTY GRACZA:
- PLANSZA GRACZA (1 na gracza)
- KARTA POMOCY GRACZA (1 na gracza)
- BUDYNKI (10 na gracza)
- FILARY (8 na gracza)
- ZNACZNIKI PRODUKCJI (4 na gracza)
- POSĄGI (6 na gracza)
- ZNACZNIK MAAT (1 na gracza)
- ZNACZNIK PUNKTÓW ZWYCIĘSTWA (1 na gracza)
- ZNACZNIK POPULACJI (1 na gracza)
- ZNACZNIK ZADOWOLENIA (1 na gracza)
- KARTY (88 kart):
- 24 KARTY BŁOGOSŁAWIEŃSTW
- 24 KARTY TECHNOLOGII
- 24 KARTY DEKRETÓW
- 12 KART POCZĄTKOWYCH
- 4 KARTY PRZEZNACZENIA
- ELEMENTY TRYBU SOLO:
- 10 ŻETONÓW AKCJI BOTANKHAMUN
- 1 ŻETON DEBENU
- 1 ZNACZNIK POSTĘPU
- 1 INSTRUKCJA
Opinie
Jeśli dodałeś/-aś recenzję, a nie pojawiłą się na liście, być może oczekuje na moderację.