Scythe (edycja polska)
Scythe to strategiczna gra planszowa dla jednego do pięciu graczy, w której wcielisz się przywódcę jednego z narodów Europii Wschodniej w alternatywnej rzeczywistości lat 20. ubiegłego stulecia.
Będziesz odkrywał i podbijał kolejne terytoria. Będziesz werbował nowych rekrutów i gromadził surowce. W końcu będziesz wysyłał do walki siejące postrach bojowe mechy, którymi zmiażdżysz innych graczy. A to wszystko dla chwały, sławy i pieniędzy. Bowiem zwycięzcą gry zostanie gracz z największą liczbą zgromadzonych monet
Kod produktu: GAME-TZAA-F3JUT
Cechy produktu
Gra planszowa
Opis
Popioły po Wielkiej Wojnie wciąż pokrywają całunem śnieg w Europii roku 1920. Kapitalistyczne miasto-państwo znane po prostu jako „Fabryka”, które było siłą napędową wojny dzięki produkowanym przez siebie mechom, zatrzasnęło swe podwoje, co przyciągnęło uwagę kilku pobliskich krajów...
Na małym, choć niezwykle pożądanym terenie zebrali się przedstawiciele pięciu frakcji. Kto zyska chwałę i fortunę, tworząc swoje imperium jako przywódca Wschodniej Europii?
Scythe to strategiczna gra planszowa dla jednego do pięciu graczy, w której wcielisz się przywódcę jednego z narodów Europii Wschodniej w alternatywnej rzeczywistości lat 20. ubiegłego stulecia.
Będziesz odkrywał i podbijał kolejne terytoria. Będziesz werbował nowych rekrutów i gromadził surowce. W końcu będziesz wysyłał do walki siejące postrach bojowe mechy, którymi zmiażdżysz innych graczy. A to wszystko dla chwały, sławy i pieniędzy. Bowiem zwycięzcą gry zostanie gracz z największą liczbą zgromadzonych monet. Zdobędziesz ich tym więcej, im większa będzie twoja popularność, im bardziej rozwinięta będzie twoja armia, a także im więcej terenów i zasobów znajdzie się pod Twoją kontrolą.
Scythe to gra idealnie łącząca ze sobą mechaniki znane z eurogier z mocno klimatyczną rozgrywką. Zachwyci zarówno graczy, którzy lubią rozwój, optymalizację i strategiczne planowanie, jak również tych, którzy cenią w grach wyraźną warstwę fabularną, elementy przygodowe, powiązanie zasad gry z tematem i ograniczenie negatywnej interakcji.
Najbardziej oczekiwana gra 2016 roku
I to nie żadne przechwałki! W serwisie BoardGameGeek.com, skupiającym miłośników gier planszowych z całego świata, przeprowadzono plebiscyt na najbardziej oczekiwane gry 2016 roku. Znamienny tytuł najbardziej wyczekiwanej gry zdobyła właśnie gra Scythe. Zwyciężyła nie tylko w kategorii ogólnej, ale również wśród zapowiedzianych na ten rok gier strategicznych, ekonomicznych, tematycznych, science-fiction oraz w klimatach steampunkowych. Obok tej gry nie można przejść obojętnie!
Nowatorska mechanika
Scythe to bez wątpienia innowacyjna i dopracowana mechanicznie gra. Wykorzystuje ona zasadę ciągłego wyboru akcji, co oznacza, że po wykonaniu akcji przez jednego gracza, od razu przychodzi kolej następnego, dzięki czemu nie ma przestojów podczas oczekiwania na swoją kolejkę. W grze wprowadzono również takie nowinki jak przynależność zasobów do terenu, a co za tym idzie - do gracza kontrolującego w danej chwili teren, a także podwójną korzyść z rozwoju - jednoczesny wzrost efektywności wykonywanych akcji i obniżenie ich kosztu.
Gracze dowodzą w grze frakcjami o wyraźnie odmiennych zdolnościach i stylu gry. Ich asymetrię i różnorodność, a zarazem regrywalność, zwiększa dodatkowo losowy dobór planszy frakcji i planszy gracza. Karty spotkań stawiają przed graczami zawsze 3 możliwe sposoby realizacji swoich działań. Każda rozgrywka będzie odmienna i niepowtarzalna.
Niezwykłe grafiki Jakuba Różalskiego
Oprawa graficzna, a jednocześnie świat, w którym rozgrywa się gra, zostały stworzony przez Jakuba Różalskiego - polskiego ilustratora mieszkającego i pracującego w Krakowie. W swoich pracach, inspirowanych czasami wojny polsko-bolszewickiej, połączył motywy klasycznego malarstwa polskiego z elementami science-fiction. Jego obrazy z serii 1920+przedstawiają polską wieś, rolników przy pracy, czy żołnierzy walczących bronią białą, a wśród nich futurystyczne maszyny i roboty bojowe. O jego pracach mówiły najważniejsze polskie media - TVP, Onet, Gazeta Wyborcza, Newsweek. To właśnie prace Jakuba Różalskiego zainspirowały Jamey'ego Stegmaiera do stworzenia gry.
Zawartość pudełka:
- 42 karty w rozmiarze Mini European (45x68 mm)
- 58 kart w rozmiarze Standard American (56x87 mm)
- 64 karty w rozmiarze Kraken (70x110 mm)
- 2 instrukcje (zwykła oraz Automa)
- 1 skrót zasad
- 1 arkusz osiągnięć
- 1 plansza gry
- 5 plansz graczy
- 80 kartonowych monet
- 80 drewnianych znaczników zasobów
- 12 kartonowych żetonów mnożników
- 12 kartonowych znaczników spotkań
- 2 wskaźniki siły
- 20 figurek mechów
- 5 figurek postaci
- 5 plansz frakcji
- 5 drewnianych znaczników akcji
- 5 drewnianych znaczników popularności
- 5 drewnianych znaczników siły
- 30 drewnianych znaczników gwiazdek
- 20 drewnianych znaczników budowli
- 20 drewnianych znaczników rekrutów
- 40 drewnianych znaczników robotników
- 30 drewnianych znaczników technologii
Opinie
Jeśli dodałeś/-aś recenzję, a nie pojawiłą się na liście, być może oczekuje na moderację.