1pxPolecamy ;)
IQ Fitness Rebusy graficzne
IQ Fitness Rebusy graficzne
34,50 zł
szt.
Mezo
Mezo
126,99 zł
szt.
Nimalia
Nimalia
57,40 zł
szt.
Gutenberg PL/UK
Gutenberg PL/UK
157,23 zł
szt.
Rekin
Rekin
42,82 zł
Karty Dżentelmenów: Epizod Drugi
Karty Dżentelmenów: Epizod Drugi
46,50 zł
szt.
Clemmy. Wiaderko - pies i szczeniaczek
Clemmy. Wiaderko - pies i szczeniaczek
51,08 zł
Praga Caput Regni
Praga Caput Regni
184,60 zł
szt.
Muzykanci z Bremy
Muzykanci z Bremy
30,86 zł
szt.
Czarne Historie Głupia Śmierć 2
Czarne Historie Głupia Śmierć 2
38,75 zł
szt.
Mystery - Komiks paragrafowy
Mystery - Komiks paragrafowy
22,99 zł
szt.
Duuuszki za pięć 12:00
Duuuszki za pięć 12:00
67,69 zł
szt.
Albik Książka Legendy
Albik Książka Legendy
79,38 zł
Rodzinka Wygrywa: Kotek Psotek
Rodzinka Wygrywa: Kotek Psotek
46,80 zł
Gram w kolory-loteryjka
Gram w kolory-loteryjka
24,84 zł
Puzzle 500 Harry Potter The Great Hall
Puzzle 500 Harry Potter The Great Hall
38,40 zł
szt.
1pxWydawnictwo
1pxPromocje
Twierdza: Oblężenie Runedar
Twierdza: Oblężenie Runedar
189,99 zł 174,99 zł
szt.
Brzdęk! Legacy: Acquisitions Incorporated Drużyna "C"
Brzdęk! Legacy: Acquisitions Incorporated Drużyna "C"
62,03 zł 56,50 zł
szt.
Wielka księga inspiracji Ewa Rokitnicka
Wielka księga inspiracji Ewa Rokitnicka
35,00 zł 13,00 zł
szt.
DIY. Żyj pięknie!
DIY. Żyj pięknie!
47,89 zł 17,50 zł
szt.
Puzzle 500 La Casa De Papel (Cle35084)
Puzzle 500 La Casa De Papel (Cle35084)
20,66 zł 16,99 zł
szt.
Santa Monica +  karta promo
Santa Monica + karta promo
62,00 zł 40,00 zł
szt.
Inventions: Ewolucja Idei
Inventions: Ewolucja Idei
713,50 zł 679,00 zł
szt.
Puzzle 1000 Władca Pierścieni: Wyprawa do Mordoru
Puzzle 1000 Władca Pierścieni: Wyprawa do Mordoru
57,99 zł 39,99 zł
szt.
Wsiąść do Pociągu: Europa 15. rocznica
Wsiąść do Pociągu: Europa 15. rocznica
339,99 zł 269,64 zł
Lego ICONS 10280 Bukiet kwiatów - uszkodzone opakowanie
Lego ICONS 10280 Bukiet kwiatów - uszkodzone opakowanie
205,75 zł 183,99 zł
szt.
Puzzle 1000 Władca Pierścieni: Rhosgobel
Puzzle 1000 Władca Pierścieni: Rhosgobel
57,99 zł 39,99 zł
szt.
Puzzle 1000 Hobbit: Bilbo i orły
Puzzle 1000 Hobbit: Bilbo i orły
57,99 zł 39,99 zł
szt.
Gra z Jajem: Pisanka MUDUKO
Gra z Jajem: Pisanka MUDUKO
15,04 zł 8,00 zł
szt.
Tyranids: Barbgaunts
Tyranids: Barbgaunts
105,90 zł 97,00 zł
szt.
Soulbight Gravelords: Vengorian Court
Soulbight Gravelords: Vengorian Court
600,00 zł 545,00 zł
Kangurek Kao
Kangurek Kao
128,16 zł 118,00 zł
szt.
Horus Heresy: Cerastus Knight Acheron
Horus Heresy: Cerastus Knight Acheron
499,00 zł 464,99 zł
szt.
1pxNowości
Wracać wciąż do domu
Wracać wciąż do domu
56,00 zł
szt.
Wielkanocna pisanka
Wielkanocna pisanka
9,00 zł
szt.
Warzywa na balkonie
Warzywa na balkonie
23,00 zł
szt.
Puzzle 104 Super Kolor DC Comics
Puzzle 104 Super Kolor DC Comics
13,24 zł
szt.
Karty Kalambury ABINO
Karty Kalambury ABINO
7,38 zł
szt.
Zielony Przewodnik - Japonia
Zielony Przewodnik - Japonia
19,99 zł
szt.
 Karolcia
Karolcia
25,00 zł
szt.
Polska kajakiem
Polska kajakiem
34,50 zł
szt.
 Kultura narcyzmu
Kultura narcyzmu
36,00 zł
szt.
Kapuściński non-fiction
Kapuściński non-fiction
29,00 zł
szt.
Królowa naszych czasów
Królowa naszych czasów
72,00 zł
szt.
Kampanie II wojny światowej
Kampanie II wojny światowej
58,00 zł
szt.
White Dwarf 499
White Dwarf 499
26,50 zł
szt.
Gringo Wśród Dzikich Plemion
Gringo Wśród Dzikich Plemion
43,00 zł
szt.
Gość Draculi
Gość Draculi
23,00 zł
szt.
Głośnik w głowie
Głośnik w głowie
30,00 zł
szt.
Gomułka. Władzy nie oddamy
Gomułka. Władzy nie oddamy
34,00 zł
szt.
Gorące lato Wacław Kostrzewa
Gorące lato Wacław Kostrzewa
9,00 zł
szt.

Wielki mur (wersja z meeplami)

Dostępność: brak towaru
Cena: 265,00 zł 265.00
ilość szt.

towar niedostępny

1px dodaj do przechowalni
Ocena: 1px 1px 1px 1px 1px 0
Wydawnictwo: Awaken Realms
Kod produktu: GAME-0C36-4303E

1px Opis

 

Zostań głową najbardziej zasłużonego klanu!

Wielki mur to gra planszowa inspirowana historią chińskiego Wielkiego Muru, Dynastia Song i podbojami Czyngis Chana, wzbogacona o elementy fantasy. Choć większość postaci, wydarzeń i odkryć militarnych pokrywają się z historią, to część z nich została przedstawiona w nieco inny sposób, by lepiej wpasować się w założenia gry.

Dwóch do czterech graczy będzie prowadzić klany, rywalizując ze sobą na drodze do zostania najbardziej zasłużonym w procesie budowy i obrony Wielkiego Muru. Dzięki mechanikom worker placement zdobędą zasoby niezbędne do budowy Muru. Po stworzeniu armii skierują ją do walki. I choć z gruntu nastawieni będą na rywalizację, ta misja może się powieść wyłącznie, gdy klany będą ze sobą współpracować. Znalezienie idealnego balansu między współpracą, a rywalizacją, będzie kluczem do zwycięstwa w tej konkurencji, albowiem niczym yin i yang - jedno bez drugiego nie ma racji bytu.

Instrukcja zawiera również alternatywny tryb gry - kooperacja. W jednym z dodatków do gry pojawia się zestaw komponentów, umożliwiający

Gra toczy się zgodnie z ustalonym porządkiem pór roku:

  • wiosną zbierają się nowe hordy Mongołów (pojawiają się nowe karty hordy w przypisanych segmentach muru)
  • latem Generałowie przygotowują się do walk i zbierają siły (gracze zagrywają w tajemnicy karty akcji)
  • jesienią dobiega końca realizacja planów Generałów (rozpatrywane są zagrane wcześniej karty, co objawia się w formie umieszczania pracowników w aktywowanych lokacjach)
  • zimą dochodzi do starcia armii broniącej Muru z szturmującymi hordami (tu następuje rozpatrzenie wyniku walk, a gracze poniosą konsekwencje swoich nietrafionych wyborów lub zyskają nagrody za dzielną obronę

Wielki Mur jest centralnym punktem planszy, rozdzielając ją na dwie części. W ukryciu za nim toczyć się będzie życie cesarstwa. Odbywa się tam produkcja zasobów cesarstwa, które zostaną spożytkowane na walkę, toczącą się na przedmurzu.

Głównym czynnikiem, napędzającym graczy do działania (oprócz dających zwycięstwo Punktów Honoru oczywiście…) są Hordy. Pojawiają się one wiosną, przygotowując się do szturmu na jeden z trzech odcinków muru. Ich położenie oraz charakterystyka pozwala graczom przygotować się na atak. W trakcie wiosny do Cesarstwa przybywają również nowi doradcy, gotowi służyć swoją wiedzą temu generałowi, który zdecyduje się zapłacić za ich usługi.

W tym miejscu warto zaznaczyć różnice pomiędzy graczami. Każdy z nich wciela się w rolę jednego z generałów. Generałowie mają różne pule zasobów, z którymi rozpoczną rozgrywkę oraz indywidualne cechy, które wprowadzają asymetryczność do rozgrywki. Różnice między graczami nie kończą się jednak na tym, a z biegiem gry coraz bardziej pogłębiają dzięki doradcom. Dzięki nim poprawimy np. swoje możliwości produkcyjne czy potencjał w walce.

Gdy nadchodzi lato, trud włożony w produkcję daje plon. Gracze zyskują zasoby, niezbędne dla realizacji swoich planów. W tym momencie możemy również odrzucać zebrane żetony Hańby, które trafiają do nas za każdym razem, gdy nie sprostamy obronie Cesarstwa. Co ważne - Hańba nakładana jest na jednostki, które możemy chcieć użyć w rozgrywce w trakcie najbliższej rundy. Jeśli nie opłacimy kosztu odrzucenia Hańby, taki oddział nie może wejść do gry. Na koniec lata generałów czeka jeszcze jedna trudna decyzja - muszą zdecydować o odzyskaniu zagranej w poprzedniej rundzie karty akcji (a te są unikatowe, jeśli więc gracz nie odzyska karty, straci możliwość ponownego zagrania ich akcji). Jeśli jednak generał nie odzyska karty, zyska po 2 punkty honoru za każdą swoją kartę znajdującą się w puli kart odrzuconych.

Jesień to najbardziej zajmująca pora. Gracze wybierają karty taktyk, które chcą rozpatrzyć w tej rundzie (te same karty, o których losie generałowie decydują w końcowej fazie lata). Co ważne - każda karta oprócz efektów oddziałujących na zagrywającego, ma również sekcję wskazującą w jaki sposób oddziałuje na przeciwników. Część kart zyskuje dodatkowe bonusy, jeśli inni gracze zagrali określony typ akcji. Wraz z rozpatrywaniem kolejnych akcji wysyłamy do pracy naszych kleryków i żołnierzy, co przekłada się na wyprodukowanie zasobów, zrekrutowanie armii oraz wzniesienie umocnień.

Jeśli wszystkie jednostki wybranego oddziału hordy zostały zablokowane w tym kroku prze armie klanów, taka horda zostaje pokonana, a profity z tego zbiera gracz, który miał największy udział w walce z nią. Trzeba pamiętać, że choć wystawienie armii wymaga opłacenia zasobów, to w zamian za pokonywanie kolejnych segmentów hordy otrzymujemy Punkty Honoru lub cenne zasoby.

Wraz z nadejściem zimy armia Mongołów jest gotowa do szturmu. Łucznicy podejmują ostatnią szansę powstrzymania szarż. Jeśli nie wyeliminują wszystkich Hord, dochodzi do szarży. Trzeba porównać potencjał obronny kolejnych wybudowanych części muru z mocą ataku Hord, które atakują dany odcinek. Jeśli siła muru jest większa, nic się nie dzieje - atak uważa się za nieudany. Jeśli potęga Mongołów jest większa, dochodzi do przełamania - w zależności od tego jak silny oddział przebił się przez mury, zginie odpowiednia ilość żołnierzy gracza. Jeśli któryś z generałów nie był obecny na murze, na którym doszło do przełamania, zostaje ukarany żetonami Hańby.

Kiedy trzy segmenty Wielkigo Muru zostaną wybudowane na maksymalny poziom, opróżni się pula żetonów Hańby lub żeton czasu dojdzie do ostatniej pozycji na torze czasu, gra dobiegnie końca. Zwycięży gracz, który zyska najwięcej Punktów Honoru.

1px Dane techniczne

Ean 5906660421665
Liczba graczy 1-4
Czas gry do 3 godz.
Wiek 13+
Poziom trudności ****
Projektant Kamil 'Sanex' Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk
Stan nowa
Wersja językowa PL

1px Produkty powiązane

1px Opinie o produkcie (0)

1px do góry
trafficscanner
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium